Welcome IT professional

Prestatieafspraken met IT dienstverlener

Een van die zaken waar u niet mee bezig zou moeten hoeven zijn, is het functioneren van uw IT-infrastructuur en de ondersteuning van uw werknemers. Er zijn IT dienstverleners die er, net als de medewerkers van het all inclusive resort, stilletjes op de achtergrond voor zorgen dat het u aan niets ontbreekt. Stelt u zich… lees verder »

Totstandkoming van een Shared Service Organisatie

Binnen grote organisaties is de laatste jaren de tendens ontstaan om ICT-services te consolideren. Daarbij voegen we meerdere  servicecenters samen om de organisatie van uit één centraal punt te bedienen van ICT. Een dergelijk centraal punt wordt veelal een Shared Service Center genoemd. Een Shared Service Center heeft grote voordelen Een Shared Service Center heeft ook… lees verder »

ASL ondersteunt groot deel van de eisen van ISO 9001:2000

Enkele jaren geleden hebben we veel vergelijkingen gemaakt tussen ASL en diverse andere modellen, frameworks en standaarden. Een daarvan is hier geplaatst. In de tussentijd is er zowel een nieuwe versie van de ISO-9001 norm als van ASL op de markt gekomen. De hoofdlijnen zijn echter nog steeds van kracht. Een van de belangrijkste verschilpunten… lees verder »

Anonimiteit en privacy op het internet

Anonimiteit en privacy op het Internet zijn twee onderwerpen die helaas vooral in negatieve zin aandacht krijgen. Dit is onterecht. Er zijn vele goede redenen om anoniem op Internet te willen opereren. Hiervoor zijn diverse oplossingen beschikbaar. Deze bieden tevens een beveiliging tegen vervalste e-mail. Alhoewel het internet een steeds belangrijker deel van het dagelijks… lees verder »

Kennismanagement 2.0 en de kenniswerker

Open kennisdeling binnen een moderne organisatie is essentieel voor kenniswerkers en hun bijdrage. De kenniswerker vraagt niet om kennismanagement maar om het managen van kennisstromen die de kenniswerker zowel binnen als buiten de organisatie gebruikt. Een geïntegreerde productiekolom (een ‘gesloten’ systeem) heeft vandaag de dag een negatief effect op de bedrijfsvoering. Zeker wanneer het om… lees verder »

Migreren om het migreren?

Als ondernemer wordt u regelmatig geconfronteerd met nieuwe technologie. Soms migreren we daadwerkelijk om innovatie, maar het betreft vaker oude wijn in nieuwe zakken. Als IT-ondernemer zie ik nog veel meer ‘nieuwe technologie’ de revue passeren.’ Innovaties’ die in meer dan de helft van de gevallen niet bestaande problemen van mijn (potentiële) klanten beloven op… lees verder »

Foto’s op Internet

Wie foto’s van een ander overneemt, heeft daarbij meestal toestemming van die ander nodig. Op vrijwel alle foto’s en afbeeldingen op Internet rust namelijk auteursrecht. Ook portretrecht kan een rol spelen. Alhoewel het World-Wide-Web begonnen is als een puur tekstueel medium, werd het pas populair nadat het mogelijk werd om afbeeldingen toe te voegen aan… lees verder »

BPM service oriented

Wat heeft BPM (Business Process Management) met service orientatie? Wat is service orientatie? Service orientatie betekent simpelweg klantgericht. Ofwel, hoe kun je de klant zo goed en snel mogelijk bedienen. Dat impliceert goede kwaliteit tegen een acceptabele prijs, snelle levering, goede service, enz. Om dat waar te kunnen maken, moeten organisatie, proces en systemen daarop… lees verder »

Zoveel IT checklisten, zoveel vragen

Meer dan 500 checklisten en met meer dan 20.000 vragen, alleen al over IT. Is dat niet een beetje to much? Het antwoord daarop is ja en nee. Niet iedereen zal altijd alle checklisten gebruiken, en zeker niet in één project. De ene taak is de andere niet en een project kan niet tegelijkertijd maatwerk… lees verder »

Waarom Requirementsmanagement

Requirements inventariseren, ontwikkelen, opstellen, Requirementsmanagement is al enige jaren een soort nieuwe ‘sport’ of ‘hype’. Maar waarvoor zijn die activiteiten eigenlijk nodig?In de praktijk is vaak niet duidelijk waar een bepaalde requirement vandaan komt of wat er precies mee bedoeld wordt. Onderstaand een korte uitzetting van… Wat zijn requirements? Wat requirements zijn is het gemakkelijkst uit… lees verder »

Gebruik de 522 IT checklisten van ITpedia, met in totaal 22028 vragen.

  OmschrijvingVragen    
  IT projectfaseringBestaat uit meerdere checklisten
  Application Services Library (ASL)Bestaat uit meerdere checklisten
  ContinuiteitBestaat uit meerdere checklisten
  KwaliteitsattributenBestaat uit meerdere checklisten
  Functies in de automatiseringBestaat uit meerdere checklisten
  WebdesignBestaat uit meerdere checklisten
  

Of zoek naar een woord:

Fulltekst:

  Laatst gebruikt: Invulling planning en controle op: 2025-09-15 13:31 Checklist
  Toezenden van eerdere beoordelingen per e-mail.

  E-mailadres:

Sidebar