Mediakit (content aanbrengen)


ITpedia staat open voor nieuwe content en updates. Dat wil zeggen dat iedereen zijn mening en verbeteringen over artikelen mag doorgeven met als doel kwalitatief zeer hoogwaardige artikelen op ITpedia te verkrijgen. Voordat je een artikel wil aanbrengen moet je jezelf afvragen of het artikel werkelijk iets toevoegt aan de IT-wereld. De volgende vragen kunnen je helpen bij het beantwoorden van die vraag.

Wie mag artikelen aanbrengen?

Iedere bezoeker, gebruiker en adverteerder mag artikelen of updates op ITpedia doorgeven. Dit kan op persoonlijke titel of onder verantwoordelijkheid van een bedrijf of organisatie. Als je artikelen aanbrengt onder verantwoordelijkheid van een werkgever is het verstandig om deze daarvan op de hoogte te brengen. Raadpleeg daarvoor de richtlijnen van je werkgever.
De artikelen moeten aan enkele kenmerken voldoen om blijvend op de site te mogen staan. Van de auteurs wordt verwacht dat ze verstand van zaken hebben en kennis en ervaring inbrengen op die deelgebieden van de IT waarover ze schrijven. Tevens kan je verwachten dat de artikelen kritisch worden gelezen en dat er soms ook kritisch wordt gereageerd op een artikel.

Wat moet de inhoud van een artikel bevatten?

Artikelen gaan altijd over de IT, dat wil zeggen software, hardware, methoden, opzet enz. Daarnaast moet een artikel de nodige diepgang hebben. Schrijf dus niet ‘Wij hebben de beste computers’. Maar beschrijf waarom je de beste computers hebt en welk probleem met deze computers wordt opgelost. M.a.w. het plaatsen van reclames is niet toegestaan.
De voertaal op ITpedia is Nederlands wat op ITpedia naar 39 andere talen wordt vertaald. Daarom accepteren we ook artikelen in het Engels.

Waar moet een artikel aan voldoen?

  • Lengte: Een artikel bestaat uit minimaal 750 woorden en maximaal 3000. Dreigt een artikel veel groter te worden splits het dan in meerdere artikelen.
  • Taalgebruik: Uitgangspunt is foutloos geschreven tekst. Iedereen maakt natuurlijk fouten maar als er veel fouten in staan of als er vreemd taalgebruik is of de zinsopbouw klopt niet wordt het artikel een draak om te lezen. In dat geval zal de redactie het artikel aanpassen of weigeren.
  • Inhoud: Dient IT gerelateerd te zijn. Als je niet zeker bent over een onderwerp neem dan eerst contact op met ITpedia.
  • Opzet: Deel het artikel overzichtelijk in, maakt het leesbaar en toegankelijk.
  • Toevoegingen: Het is mogelijk om foto’s, schema’s en bestanden toe te voegen aan het artikel. Maak daar zo mogelijk gebruik van. Het maakt een artikel een stuk plezieriger om te lezen.

Hoe kan ik een artikel indienen of wijzigen?

Als je een artikel indient moeten we je eerst als auteur registreren. Daarvoor hebben we enige informatie van je nodig. Daarna voeren we het artikel op en publiceren het.  Als je een verbetering wil indienen kan je gebruik maken van ons contactformulier.
Wij koppelen artikelen altijd aan een of meerdere categorieën en tags zodat het altijd terug te vinden is.

Waarom kennis delen met onbekenden?

Er is altijd een bepaalde angst om kennis te delen, gaan anderen er dan niet met de oplossing vandoor? Misschien, maar het bezit van kennis is geen garantie of men deze kennis ook daadwerkelijk kan toepassen. Daar is vaak ook doorzettingsvermogen voor nodig. Door het artikel aan te brengen laat je zien dat jij dat zeker kunt. In die zin kan het een aansporing zijn om contact met jou op te nemen. Jij bent immers diegene die ze moeten hebben…
Dit geldt zeker ook voor bedrijven, zij kunnen d.m.v. artikelen laten zien wat ze in hun mars hebben.

Hoe vaak mag ik artikelen indienen?

Het aantal artikelen dat je mag plaatsen is ongelimiteerd. Plaats een artikel echter niet meer dan een keer. Controleer ook vooraf of er misschien al een artikel met een vergelijkbare inhoud is opgevoerd. In dat geval is het beter om dit aan te vullen.

Andere uitingen

Artikelen of delen van artikelen kunnen we gebruiken in andere uitingen van ITpedia met bijvoorbeeld als doel meer bezoekers naar het artikel op ITpedia te trekken. De auteur geeft daarvoor impliciet toestemming bij het indienen van zijn of haar bijdrage.

Downloaden : ITpedia-Guidelines (PDF).

Commerciële bijdragen

Mits zij aan bovenstaande voorwaarden voldoen accepteert ITpedia ook commerciële bijdragen. Wij onderscheiden de volgende opties:

  1. Het indienen van een eigen artikelen.
  2. Het sponsoren van oorspronkelijke artikelen op ITpedia.
  3. Het laten schrijven van een artikel door een ITpedia auteur.

Alle opties en prijzen staan in onze Mediakit (PDF download).

Sidebar