ITpedia staat open voor nieuwe content en updates. Dat wil zeggen dat iedereen zijn mening en verbeteringen over artikelen mag doorgeven met als doel kwalitatief zeer hoogwaardige artikelen op ITpedia te verkrijgen. Voordat je een artikel wil aanbrengen moet je jezelf afvragen of het artikel werkelijk iets toevoegt aan de IT-wereld. De volgende vragen kunnen je helpen bij het beantwoorden van die vraag.
Iedere bezoeker, gebruiker en adverteerder mag artikelen of updates op ITpedia doorgeven. Dit kan op persoonlijke titel of onder verantwoordelijkheid van een bedrijf of organisatie. Als je artikelen aanbrengt onder verantwoordelijkheid van een werkgever is het verstandig om deze daarvan op de hoogte te brengen. Raadpleeg daarvoor de richtlijnen van je werkgever.
De artikelen moeten aan enkele kenmerken voldoen om blijvend op de site te mogen staan. Van de auteurs wordt verwacht dat ze verstand van zaken hebben en kennis en ervaring inbrengen op die deelgebieden van de IT waarover ze schrijven. Tevens kan je verwachten dat de artikelen kritisch worden gelezen en dat er soms ook kritisch wordt gereageerd op een artikel.
Artikelen gaan altijd over de IT, dat wil zeggen software, hardware, methoden, opzet enz. Daarnaast moet een artikel de nodige diepgang hebben. Schrijf dus niet ‘Wij hebben de beste computers’. Maar beschrijf waarom je de beste computers hebt en welk probleem met deze computers wordt opgelost. M.a.w. het plaatsen van reclames is niet toegestaan.
De voertaal op ITpedia is Nederlands wat op ITpedia naar 39 andere talen wordt vertaald. Daarom accepteren we ook artikelen in het Engels.
Als je een artikel indient moeten we je eerst als auteur registreren. Daarvoor hebben we enige informatie van je nodig. Daarna voeren we het artikel op en publiceren het. Als je een verbetering wil indienen kan je gebruik maken van ons contactformulier.
Wij koppelen artikelen altijd aan een of meerdere categorieën en tags zodat het altijd terug te vinden is.
Er is altijd een bepaalde angst om kennis te delen, gaan anderen er dan niet met de oplossing vandoor? Misschien, maar het bezit van kennis is geen garantie of men deze kennis ook daadwerkelijk kan toepassen. Daar is vaak ook doorzettingsvermogen voor nodig. Door het artikel aan te brengen laat je zien dat jij dat zeker kunt. In die zin kan het een aansporing zijn om contact met jou op te nemen. Jij bent immers diegene die ze moeten hebben…
Dit geldt zeker ook voor bedrijven, zij kunnen d.m.v. artikelen laten zien wat ze in hun mars hebben.
Het aantal artikelen dat je mag plaatsen is ongelimiteerd. Plaats een artikel echter niet meer dan een keer. Controleer ook vooraf of er misschien al een artikel met een vergelijkbare inhoud is opgevoerd. In dat geval is het beter om dit aan te vullen.
Artikelen of delen van artikelen kunnen we gebruiken in andere uitingen van ITpedia met bijvoorbeeld als doel meer bezoekers naar het artikel op ITpedia te trekken. De auteur geeft daarvoor impliciet toestemming bij het indienen van zijn of haar bijdrage.
Downloaden : ITpedia-Guidelines (PDF).
Mits zij aan bovenstaande voorwaarden voldoen accepteert ITpedia ook commerciële bijdragen. Wij onderscheiden de volgende opties:
Alle opties en prijzen staan in onze Mediakit (PDF download).