Startup cultuur
Startup Cultuur is tegenwoordig een populair begrip. Wat moeten we er ons bij voorstellen en waarom zijn ze zo succesvol? (Of denken we dat ze succesvol zijn en lijden ze gewoon verlies?)
Een groot deel van de kwaliteit van een Startup komt neer op hoe mensen het vinden om voor je te werken. Gedeelde missies en waarden helpen medewerkers zich meer betrokken te voelen bij een startup project.
De teamcultuur wordt beïnvloed door waar je werkt, maar het is iets dat ook kan worden doorgegeven via inhoud. Werken met virtuele teams is een elektronisch uitdaging. Als bedrijf moet je goed je best doen om ervoor te zorgen dat offshore teamleden zich gesteund en gewaardeerd voelen. Video-conferencing en project-chats helpen om teams strak te houden, zelfs wanneer ze zich op verschillende continenten bevinden. Zorg bij je thuispersoneel voor een gevoel van respect voor collega’s in het buitenland en moedig hen aan om samen te werken en van elkaar te leren.
Bepaal in een vroeg stadium je eigen bedrijfscultuur. denk niet dat je groot en betekenisvol moet zijn om een cultuur te hebben. Werken er twee of drie mensen in een startup-lab? Die hebben ook een cultuur nodig. Wanneer je die eerste kritische groeispurt raakt, wil je een bedrijfscultuur hebben die klaar is voor actie.
Projectmanagement of sterven, het klinkt een beetje extreem, maar het managen van projecten moet een van je prioriteiten zijn. Het is belangrijk om projectprocessen steeds verder te verfijnen. Wat werkte voor zes medewerkers, geldt niet automatisch bij dertig zonder enige aanpassing. Blijf leren van je team en de andere oprichters om geweldige projecten op tijd en binnen het budget te leveren.
Startups huren mensen in die zelf invloedrijk zijn, zo vergroten ze hun exposure. Dit kan wrijvingen veroorzaken bij bestaande teamleden en het management dat wil zorgen voor loyaliteit. In plaats van stil te blijven staan bij externe zaken, moet je al deze kennis in je voordeel gebruiken en een competitieve sfeer van up-skilling creëeren.
Grote technologiebedrijven zien het belang van onderzoek om, als het erop aankomt, de markt een stap voor te blijven. Waarom? Omdat ze weten dat als je alleen werkt aan wat er op je pad komt, je al twee jaar ouderwets bent. Door teams de kans te geven om buiten de kaders te denken en creatief te zijn, investeer je in de toekomst van je bedrijf.
Google Research is een goed voorbeeld van een bedrijf onderzoek dat op ieder niveau van het bedrijf plaatsvindt. Onderzoek is niet alleen voor enorme techreuzen met een overschot aan inkomsten, ieder bedrijf moet nu tijd en geld besparen om te investeren in wat erna komt. Sommige van de beste producten van Google, zoals Gmail en Adsense, zijn voortgekomen uit bijprojecten van medewerkers. Misschien zijn de zaken bij Google sinds die tijd veranderd, maar tegen veel hogere kosten voor innovatie.
Mogelijk is dit een vertaling van Google Translate en kan fouten bevatten. Klik hier om mee te helpen met het verbeteren van vertalingen.