Creëer een nieuwe Social Media strategie


Ooit nagedacht over een social media strategie? Let wel, social media succesvol gebruiken betekent meer dan alleen het checken van je Facebook-pagina of het bladeren door Twitter. Het is mogelijk om een ​​aanwezigheid op social media te creëren die zowel voor jou als voor je publiek effectief is. Creëer een social media strategie gericht op vrienden, directe collega’s of collega’s over de hele wereld.

Ons merk ontwikkelen

social network

Of we nu een medewerker zijn of een bedrijf hebben, we zijn allemaal een merk. Ons merk is de indruk die we maken in de virtuele wereld. Het bereik van social media, is het wat we over de hele wereld projecteren. Het is belangrijk om na te denken over hoe ons eigen merk eruit ziet. onze naam op social media moet professioneel, intuïtief en duurzaam zijn. We kunnen overwegen om afzonderlijke professionele en privé social media-accounts te onderhouden met verschillende namen en identiteiten. Naast een naam moeten we een volledig en actueel profiel hebben. Er moet consistentie zijn tussen ons merk op de verschillende platformen waar we deel van uitmaakt. Het belangrijkste is dat ons merk consistent moet zijn met onze waarden. Wat die waarden zijn kunnen wij als enigen beantwoorden, waarvoor willen we social media gebruiken?

Bepaal de inhoud

De content die men wordt gedeeld op social media kent vele vormen. Het bevat ons originele werk, maar ook nieuws, informatie, humor en inspiratie van anderen. Meer en meer is de informatie die men op social media deelt visueel. Naast afbeeldingen en video’s omvat dit ook schema’s van data die bedoeld zijn om informatie snel en duidelijk over te brengen. Als we onze aanwezigheid op social media ontwerpen, moeten we nadenken over welke content ons interesseert en welke unieke bijdragen we kunnen leveren. Social Media kunnen we gebruiken op manieren die verder gaan dan het posten en lezen van berichten, deelnemen aan chats en een Direct Message verzenden.

Bereik een publiek

Het kennen en begrijpen van je publiek is de sleutel tot een succesvolle aanwezigheid op Social Media. Social Media-platforms voor IT-ers en techneuten zijn vooral LinkedIn, Twitter en Facebook. Elk platform heeft zijn eigen functies en bijbehorende doelgroepprofiel.

Twitter gebruiken we veel voor het delen van nieuwtjes. Hashtags kunnen we gebruiken om virtuele gemeenschappen rond specifieke onderwerpen te ontwikkelen en Twitter-chats bieden een realtime interactie. Je kunt ook een poll aan een tweet toevoegen en meningen van je Twitter-community verzamelen.

Facebook kan waardevol zijn voor trainers, vooral de videomogelijkheden, waarvan is aangetoond dat ze een hoge betrokkenheid hebben. In 2016 heeft Facebook een Live-functie geïntroduceerd. We kunnen de camera inschakelen, opnemen en delen wat er in de training gebeurt of wat we opsteken op een seminar. Tijdens het live plaatsen van berichten kunnen we reageren op feedback van gebruikers. De live video wordt in onze feed geplaatst, zodat deze later toegankelijk is.

Youtube gebruiken we veel gebruikt om instructie video’s te plaatsen. Deze vervangen nu een heel groot deel van de gebruikershandleidingen.

Op linkedIn vind je je professionele netwerk, collega’s waarmee je in de groepen inhoudelijk discussieert over je vak. Het is belangrijk dat je deze platforms gebruikt voor de juiste doelgroep.

Een Social Media strategie creëren

Zodra je je merk, de content en je doelgroep hebt bepaald, moet je een social media strategie ontwikkelen die past bij je prioriteiten. Bij drukke IT-ers speelt tijd altijd een rol. Onderzoek hoeveel tijd je spendeert aan Social Media (per dag of per week). Vergelijk dit met hoeveel tijd je zou willen spenderen. Moet je efficiënter worden? Of moet je nadenken over hoe je de beperkte beschikbare tijd zo goed mogelijk kunt benutten?
Maak een Social Media Planning en bedenk wanneer het voor jou het beste moment is om op social media te zijn – is het ’s morgens vroeg voor je werk? ’s avonds? Of in het weekend als je nadenkt over de afgelopen week en je jezelf voorbereidt op de volgende week?

Buit je Social Media strategie uit

Reflectie moet een groot deel uitmaken van je social media strategie zijn. Probeer je wel het merk dat je wil zijn? Heeft de content die je gebruikt wel betekenis? Ontwikkel je een publiek dat je volgt en ondersteunt met likes en retweets? Voldoet je social media strategie aan je behoeften? Na deze reflectie kan je je aanwezigheid op Social Media aanpassen. Je kunt met je aanwezigheid verder evolueren en je ervaringen en huidige interesses weergeven. Een deel van de waarde van social media is de dynamische aard ervan. Er zijn altijd weer nieuwe Sociale Software en platforms om uit te proberen. Volg het nieuws en je weet hoe de hazen lopen.

Voor de liefhebbers: Download Design Specifications for Social Networking System

LinkedIn Group

Discussieer mee op LinkedIn.

Samenvatting
Creëer een nieuwe Social Media strategie
Artikel
Creëer een nieuwe Social Media strategie
Beschrijving
Een social media strategie gericht op een bedrijf, merk of op vrienden, directe collega's of collega's wereldwijd. Creëer je ​​aanwezigheid op social media. Of je nu een medewerker bent of een bedrijf hebt, we zijn allemaal een merk. Ons merk is de indruk die we maken in de virtuele wereld. Het bereik van social media, is het wat we over de hele wereld projecteren.
Auteur
Publisher Naam
ITpedia
Publisher Logo
Sidebar