Als de organisatie het idee heeft opgevat om een social network in te zetten voor alle interne en externe communicatie, hoe ga je dat aanpakken?
Pointer Networks heeft een roadmap samengesteld, in het Nederlands een plan van aanpak, welke elementen van belang zijn voor een succesvolle implementatie. Het is een soort Tom-Tom voor invoering van een bedrijfsmatig sociaal netwerk, ook wel Enterprise Social Network genoemd.
Zoals bij elke navigatiesysteem dien je kritisch te zijn over de koers, dus niet ingaan op het commando op de snelweg zonder afslagen ” nu rechts afslaan” en is het van belang dat je zelf de regie houdt en beslissing neemt over de richting naar de bestemming.
Onze roadmap is opgezet als een richtlijn voor de route naar een succesvolle implementatie van een bedrijfsmatig sociaal netwerk. Het gaat in op de issues en uitdagingen die het op de weg naar de bestemming tegenkomt. Het is niet waarschijnlijk dat alle vermelde issues en uitdagingen bij elke organisatie aan de orde zijn. Organisaties kunnen deze roadmap gebruiken als vertrekpunt en vervolgens aanpassen aan hun eigen omstandigheden. Hierbij gaat het over cultuur van de organisatie, regelgeving, expertise, visie en doelstellingen.
De roadmap geeft ondersteuning aan een professionele aanpak en voorkomt dat organisaties vervallen in een tactische, ad hoc benadering die weinig garantie biedt voor een succesvolle implementatie. Dit staat los van Social Media oplossingen.
Pointer Networks is opgeheven, de roadmap kan niet worden aangevraagd.
Discussieer mee op LinkedIn.
Mogelijk is dit een vertaling van Google Translate en kan fouten bevatten. Klik hier om mee te helpen met het verbeteren van vertalingen.