Welcome IT professional

DevOps Architecture – Organisation patterns

Organisation patterns Introduction This article describes some organisation patterns for organizing DevOps teams. Organisation patterns Definitions Service desk: A service desk is a Single Point of Contact (SPOC) between the customer and the service provider. Most of the time the communication concerns questions, service requests, incidents, feature requests and complaints. For DevOps teams a service… lees verder »

SISp 4.7 Standaard Mijlpaalproducten Proeftuin

De proeftuinfase kent een aantal standaard mijlpaalproducten die minimaal moeten worden opgeleverd. Deze producten zijn nodig om goedkeuring te kunnen geven aan de uiteindelijke keuze en om te kunnen beoordelen of het hele proeftuin proces wel objectief en correct is doorlopen. De standaard mijlpaalproducten zijn tijdens de proeftuin van belang om bij te houden waar… lees verder »

DevOps process

DevOps process Introduction When we talk about DevOps, we might think about a group of people who work without frameworks and best practice models like ITIL. After all, each DevOps team is unique and determines themselves how they organize their work. This reasoning is correct, but there are many things debate on this assumption. The… lees verder »

De toekomst van RAID

Dit is deel 3 van een drieluik over RAID schijven systemen. Deel 1 gaat over de onderliggende technologie en deel 2 over de verschillende RAID levels. Dit artikel gaat over de toekomst van RAID. Met behulp van RAID worden dezelfde gegevens op verschillende plaatsen over meerdere harde schijven opgeslagen. Op deze manier worden de gegevens beschermt tegen de… lees verder »

DevOps

DevOps – The Origin In recent years, many organizations have experienced the benefits of using Agile methods such as Scrum and Kanban. The software is delivered faster and quality increases while costs decrease. A major disadvantage is that Agile development is in conflict with the traditional service management, in terms of information management, application management… lees verder »

Acceptatiecriteria als onderdeel van de Requirements

In dit artikel kijken we naar wat acceptatiecriteria zijn en het belang van het opstellen van een duidelijk gedefinieerde set acceptatiecriteria voor projecten in relatie met de requirements. Definitie van acceptatiecriteria Acceptatiecriteria zijn die criteria, met inbegrip van prestatie-eisen en de essentiĆ«le voorwaarden, waaraan moet worden voldaan voordat de projectdeliverables worden geaccepteerd. Zij bepalen de… lees verder »

RAID-niveaus

RAID (Redundant Array of Independent Disks) is een manier van het opslaan van dezelfde gegevens op verschillende plaatsen over meerdere harde schijven. Er zijn verschillende invullingen die zijn verdeeld in RAID-niveaus. Op deze manier worden de gegevens beschermt tegen de gevolgen van een crash van een harddisk. Dit is deel 2 van een drieluik over… lees verder »

Succesfactoren in een Business Case

Succesfactoren zeggen meer over de haalbaarheid van een Business Case. Terwijl een Business Case inzicht moet geven over de haalbaarheid van een project. Dit kan winstgevendheid zijn, realisatie binnen de begroting of een andere doelstelling. Het gaat er dus om dat we de haalbaarheid aantoonbaar kunnen vaststellen. Het opnemen van Kritische Succesfactoren kan daar in belangrijke… lees verder »

RAID (Redundant Array of Independent Disks)

RAID (Redundant Array of Independent Disks, oorspronkelijk Redundant Array Inexpensive Disks) is een manier van het opslaan van dezelfde data op verschillende plaatsen op meerdere harde schijven. Op deze manier kunnen we de data beschermen tegen de gevolgen van een crash van een harddisk. Niet alle RAID-niveaus bieden echter redundante opslag van data. Dit is… lees verder »

Ketenbeheertools langs de meetlat

Ketenbeheer is een complexe activiteit, waarbij elke organisatie haar eigen doelstellingen, eisenpakket en business case heeft. Het is dan ook niet eenvoudig de juiste ketenbeheertools te selecteren. Bart de Best heeft een checklist opgesteld voor de verschillende functies van deze methodiek, waarbinnen hij vier ketenbeheertools positioneert. Hij komt tot de conclusie dat ze elk hun… lees verder »

Gebruik de 522 IT checklisten van ITpedia, met in totaal 22028 vragen.

  OmschrijvingVragen    
  IT projectfaseringBestaat uit meerdere checklisten
  Application Services Library (ASL)Bestaat uit meerdere checklisten
  ContinuiteitBestaat uit meerdere checklisten
  KwaliteitsattributenBestaat uit meerdere checklisten
  Functies in de automatiseringBestaat uit meerdere checklisten
  WebdesignBestaat uit meerdere checklisten
  

Of zoek naar een woord:

Fulltekst:

  Laatst gebruikt: Invulling planning en controle op: 2025-09-15 13:31 Checklist
  Toezenden van eerdere beoordelingen per e-mail.

  E-mailadres:

Sidebar