Welcome IT professional

Acht praktische SLA tips

SLA tips die je eenvoudig op kan nemen in je Service Level Agreement zijn niet gemakkelijk te vinden. Nadat je de requirements betreffende je actuele bedrijfs- en klantenbehoeften hebt verzameld, bent je klaar om ze te uit te werken in een SLA. Deze 8 SLA tips brengen je SLA naar een hoger niveau van gemak en… lees verder »

Principal Consultant of Managing Consultant?

Principal Consultant, Managing Consultant is er een verschil? IT Consultancy bedrijven hebben net als iedere andere gestructureerde organisatie een hiërarchische structuur. Als je de commandostructuur begrijpt weet je hoe de Managing Consultant en de Principal Consultant zich tot elkaar verhouden. De Managing Consultant is verantwoordelijk voor het managen van een team IT consultants. De Principal Consultant staat… lees verder »

Hoe maak je goede SLA’s?

Gewoon voor de lol typte ik in Google ‘Ik haat SLA’s’. Probeer het maar niet. Google heeft mijn zoekopdracht automatisch omgezet naar ‘Ik haat sla’ en ik heb vijf minuten lang artikelen gelezen over mensen die geen sla lusten. In zekere zin is het eigenlijk de perfecte inleiding tot dit onderwerp. Wat voor deze mensen geldt, geldt… lees verder »

4 problemen van Problem Management

Problem Management gaat niet alleen over het vinden en oplossen van problemen. Door de dagelijkse routine van het oplossen van problemen kan je het grotere plaatje gemakkelijk over het hoofd zien. Laten we daarom eens kijken naar ​​paar van de meest voorkomende obstakels van IT supportteams. De tips die je krijgt gaan niet  over het oplossen van… lees verder »

Een gebruikershandleiding maken

Een gebruikershandleiding is een geschreven document op papieren of elektronisch (PDF) formaat dat instructies geeft over hoe je een applicatie moet gebruiken. Een goede gebruikershandleiding informeert gebruikers over de functies van de software. Daarbij leggen we uit hoe ze deze functies effectief kunnen gebruiken. Handleidingen ontwerpen we zo dat men ze gemakkelijk zijn te doorzoeken… lees verder »

Knelpunten binnen scrum teams

Binnen scrum teams is samenwerking een van de belangrijkste pijlers voor succes. Het is niet overdreven om te beweren dat het niveau van samenwerking tussen de verschillende teamleden bepalend is voor de uitkomsten van ieder project. Om die reden is het voor scrum teams van groot belang om eventuele ernstige knelpunten in een vroeg stadium te… lees verder »

Computer reparatie van 5 veel voorkomende problemen

In computer reparatie kan veel tijd en geld gaan zitten. Maar vooral ook veel ergernis. Je bent lekker op je computer aan het werk als er plotseling een foutmelding verschijnt of erger, je computer komt tot stilstand. Het gebeurt altijd op het meest ongelegen moment. De analyse van je computer-problemen en hoe je ze kunt oplossen,… lees verder »

Wat doet een IT Consultant?

Een IT Consultant is onderdeel van twee sectoren, de IT sector en de Consultancy sector. Dit zijn beide enorme sectoren met veel deelgebieden en specialisaties. De IT consultant zal echter meestal van zichzelf zeggen dat hij in de IT sector werkt. Een IT consultant is een persoon die adviezen, richtlijnen en een routekaart biedt voor… lees verder »

Beacon Apps & GDPR, privacy staat bovenaan

Als het gaat over beacon apps, is privacy een hot topic. Er zijn veel valkuilen die bedrijven in een beacon project kunnen tegenkomen. Dit artikel gaat dieper in op privacy en wat ondernemers met beacon technologie moeten weten. Waarom zou je je om de privacy van beacon apps druk maken? “Beacons volgen je niet, ze… lees verder »

De kracht van een Peer review

De IT Peer review is bedacht om de geldigheid en de kwaliteit van IT deliverables te beoordelen. Het uiteindelijke doel is om de integriteit en betrouwbaarheid van de documenten vast te stellen. Dit doen we door onjuiste stukken of stukken van een slechte kwaliteit uit te filteren. Door de peer review op te nemen in IT… lees verder »

Gebruik de 522 IT checklisten van ITpedia, met in totaal 22028 vragen.

  OmschrijvingVragen    
  IT projectfaseringBestaat uit meerdere checklisten
  Application Services Library (ASL)Bestaat uit meerdere checklisten
  ContinuiteitBestaat uit meerdere checklisten
  KwaliteitsattributenBestaat uit meerdere checklisten
  Functies in de automatiseringBestaat uit meerdere checklisten
  WebdesignBestaat uit meerdere checklisten
  

Of zoek naar een woord:

Fulltekst:

  Laatst gebruikt: Invulling planning en controle op: 2025-09-15 13:31 Checklist
  Toezenden van eerdere beoordelingen per e-mail.

  E-mailadres:

Sidebar