Welcome IT professional

Checklist: Exploitatie en auditing | Voorkom/herstel fouten & storingen | Storingsafhandeling en registratie

Nr. A70701

Storingsafhandeling en registratie
Storingsafhandeling en registratie
Storingsafhandeling en registratie

Nr.IDVraagFout                             Goed
13410Worden alle storingen en hun oplossing in een centrale database bijgehouden?
23411Is de database met storingsgegevens gekoppeld met vergelijkbare externe databanken van bijvoorbeeld leveranciers?
32507Zijn er afspraken gemaakt t.a.v. het verwerken van productieachterstanden nadat storingen zijn opgetreden?
42523Worden systeemaanpassingen die bij calamiteiten snel zijn aangebracht achteraf op juistheid beoordeeld?
52621Is de prioriteit waarmee storingsmeldingen worden afgehandeld mede afhankelijk van de strategische waarde van de toepassing?
62577Wordt de afhandeling van een storing direct gemeld aan de oorspronkelijke aanmelder?
71185Is bekend welke handelingen verricht dienen te worden bij het breken van een tape?
81326Zijn er procedures gedefinieerd die in werking treden bij abnormale beeindiging van applicaties?
91327Zijn er procedures gedefinieerd die in werking treden bij fatale systeemstoringen?
101328Zijn er procedures gedefinieerd die in werking treden als de database geheel of gedeeltelijk uitvalt?
111329Zijn er procedures gedefinieerd die in werking treden als een gebruiker een fatale fout veroorzaakt?
121332Zijn de procedures bij storing zo gedefinieerd dat de wachttijd op reparateurs zo kort mogelijk is?
132896Zijn er herstelprocedures voor gevonden fouten in de programmatuur?
142897Zijn er herstelprocedures voor gevonden fouten in de systeemsoftware?
152457Worden de klachten en wensen voor verandering van het systeem centraal verzameld?
16487Kunnen de gebruikers hun klachten/wensen kwijt op een vaste plaats binnen het computercentrum?
172504Wordt per storing de oorzaak, de gevolgen, de oplossing ,de aanmelder, de storingstijd en de oplosser voor latere evaluatie geregistreerd?
182671Is in de documentatie duidelijk aangegeven wie bij calamiteiten en storingen gewaarschuwd moeten worden?
193396Hebben alle teruggekoppelde problemen uitsluitend betrekking op de producten die bij het informatiesysteem horen?
203397Wordt voor na de inproductiename geconstateerde fouten indien mogelijk een work-around getroffen?
21434Heeft het computercentrum duidelijk aangegeven aan de gebruiker hoe met netwerkstoringen zal worden omgegaan?
22435Heeft het computercentrum duidelijk met de gebruiker afgestemd hoe hardware-storingen aangemeld moeten worden?
23436Heeft het computercentrum duidelijk met de gebruiker afgestemd hoe software-storingen aangemeld moeten worden?
24437Heeft het computercentrum duidelijk aangegeven wie voor de gebruiker de contactpersonen zijn binnen de organisatie?
252579Wordt het management pas op de hoogte van een storing gebracht als deze storing niet binnen een bepaalde tijd opgelost is?
262934Wordt apart geregistreerd hoeveel van de gemelde problemen niet functionele storingen zijn?
27607Is er een procedure waarmee geconstateerde fouten in het informatiesysteem zo snel mogelijk hersteld kunnen worden?
28460Is aangegeven welke gebruiker geautoriseerd is om hardware storingen aan te melden?
292760Worden de fouten die de gebruikers in het operationele systeem ontdekken niet rechtstreeks, maar via de servicedesk gemeld?
303017Vindt het herstarten van het systeem bij storingen zoveel mogelijk buiten de kantooruren plaats?
313018Worden de gebruikers bij het herstarten van het systeem vooraf gewaarschuwd?
PrintenCijfer: 0,0

Gekoppelde artikelen:
Sidebar