Welcome IT professional

Checklist: Exploitatie en auditing | Voorkom/herstel fouten & storingen

Nr. A707

Voorkom/herstel fouten & storingen

Nr.IDVraagFout                             Goed
13410Worden alle storingen en hun oplossing in een centrale database bijgehouden?
23411Is de database met storingsgegevens gekoppeld met vergelijkbare externe databanken van bijvoorbeeld leveranciers?
32507Zijn er afspraken gemaakt t.a.v. het verwerken van productieachterstanden nadat storingen zijn opgetreden?
42523Worden systeemaanpassingen die bij calamiteiten snel zijn aangebracht achteraf op juistheid beoordeeld?
52621Is de prioriteit waarmee storingsmeldingen worden afgehandeld mede afhankelijk van de strategische waarde van de toepassing?
62577Wordt de afhandeling van een storing direct gemeld aan de oorspronkelijke aanmelder?
71185Is bekend welke handelingen verricht dienen te worden bij het breken van een tape?
81326Zijn er procedures gedefinieerd die in werking treden bij abnormale beeindiging van applicaties?
91327Zijn er procedures gedefinieerd die in werking treden bij fatale systeemstoringen?
101328Zijn er procedures gedefinieerd die in werking treden als de database geheel of gedeeltelijk uitvalt?
111329Zijn er procedures gedefinieerd die in werking treden als een gebruiker een fatale fout veroorzaakt?
121332Zijn de procedures bij storing zo gedefinieerd dat de wachttijd op reparateurs zo kort mogelijk is?
132896Zijn er herstelprocedures voor gevonden fouten in de programmatuur?
142897Zijn er herstelprocedures voor gevonden fouten in de systeemsoftware?
152457Worden de klachten en wensen voor verandering van het systeem centraal verzameld?
163069Heeft het systeem een functie waarmee per ongeluk verwijderde bestanden terug te halen zijn?
17487Kunnen de gebruikers hun klachten/wensen kwijt op een vaste plaats binnen het computercentrum?
182582Zijn de koppelingen tussen netwerken zodanig dat software met mogelijke fouten niet ongemerkt overgehaald kan worden?
192583Bevinden de knooppunten in de bekabeling zich op een eenvoudig bereikbare plaats, zodat afkoppeling i.g.v. storing snel kan plaatsvinden?
202188Is t.b.v. kleine storingen standby (rand)apparatuur aanwezig?
212504Wordt per storing de oorzaak, de gevolgen, de oplossing ,de aanmelder, de storingstijd en de oplosser voor latere evaluatie geregistreerd?
222671Is in de documentatie duidelijk aangegeven wie bij calamiteiten en storingen gewaarschuwd moeten worden?
233396Hebben alle teruggekoppelde problemen uitsluitend betrekking op de producten die bij het informatiesysteem horen?
243397Wordt voor na de inproductiename geconstateerde fouten indien mogelijk een work-around getroffen?
25434Heeft het computercentrum duidelijk aangegeven aan de gebruiker hoe met netwerkstoringen zal worden omgegaan?
26435Heeft het computercentrum duidelijk met de gebruiker afgestemd hoe hardware-storingen aangemeld moeten worden?
27436Heeft het computercentrum duidelijk met de gebruiker afgestemd hoe software-storingen aangemeld moeten worden?
28437Heeft het computercentrum duidelijk aangegeven wie voor de gebruiker de contactpersonen zijn binnen de organisatie?
292579Wordt het management pas op de hoogte van een storing gebracht als deze storing niet binnen een bepaalde tijd opgelost is?
302934Wordt apart geregistreerd hoeveel van de gemelde problemen niet functionele storingen zijn?
312920Beschikt de beheerder over hulpmiddelen waarmee storingen gesignaleerd kunnen worden?
321266Is bekend wat de storingstijd per systeem per uur kost?
33607Is er een procedure waarmee geconstateerde fouten in het informatiesysteem zo snel mogelijk hersteld kunnen worden?
34460Is aangegeven welke gebruiker geautoriseerd is om hardware storingen aan te melden?
352760Worden de fouten die de gebruikers in het operationele systeem ontdekken niet rechtstreeks, maar via de servicedesk gemeld?
363017Vindt het herstarten van het systeem bij storingen zoveel mogelijk buiten de kantooruren plaats?
373018Worden de gebruikers bij het herstarten van het systeem vooraf gewaarschuwd?
PrintenCijfer: 0,0

Gekoppelde artikelen:
Sidebar