Welcome IT professional

Checklist: Invoering | Exploitatie- en serviceplan | Invulling service level management

Nr. A60700

Invulling service level management
Invulling service level management

Nr.IDVraagFout                             Goed
13872Is de te leveren dienstverlening duidelijk omschre
23873Zijn de te leveren prestaties duidelijk omschreven
33874Zijn de verantwoordelijkheden van de betrokken partijen duidelijk omschreven?
43875Is het document waarin de afspraken vastliggen door de betrokken partijen ondertekend?
53876Zijn er elementen benoemd waardoor het niveau van de dienstverlening meetbaar is?
63878Worden de service niveaus gezamelijk opgesteld?
73877Zijn er sancties verbonden aan het niet nakomen van de overeengekomen dienstverlening?
83879Levert de gebruikersorganisatie die indicatoren aan die zij gemeten wil hebben?
93880Geven de afspraken inzicht in de kwaliteit die de gebruikersorganisatie verwacht?
103881Heeft de beheerorganisatie het behalen van het serviceniveau in eigen hand?
113882Worden de processen voortdurend bewaakt op het halen van de serviceniveaus?
123883Worden afwijkingen op het serviceniveau periodiek gerapporteerd aan de opdachtgever?
133884Worden het afgesproken serviceniveau periodiek geevalueerd?
143885Worden het afgesproken serviceniveau periodiek in overleg met de gebruikersorganisatie herzien?
153886Worden het afgesproken serviceniveau in relatie met de daadwerkelijk geleverde dienstverlening periodiek besproken ?
163887Hebben de afgesproken serviceniveaus een duidelijk relatie met de bedrijfsprocessen?
173888Wordt er onderhandeld over de hoogte en invulling van het serviceniveau?
183889Is er bij het bepalen van het service niveau een kostenafweging gemaakt?
193890Zijn de met leveranciers afgesloten onderhoudscontracten basis voor het afgesproken serviceniveau?
203891Is bij het vaststellen van het service niveau reke gehouden met de service niveaus van gelieerde informatiesystemen?
PrintenCijfer: 0,0

Gekoppelde artikelen:
Sidebar