Welcome IT professional

Checklist: Invoering | Exploitatie- en serviceplan

Nr. A607

Exploitatie- en serviceplan
Exploitatie- en serviceplan

Nr.IDVraagFout                             Goed
1286Is er een pre-productie-run ingepland?
2448Wordt het service-level-agreement door de juiste mensen samengesteld?
3452Is een binnen het service-level-agreement team duidelijk wie voor het vervaardigen van welke onderdelen van de S.L.A. verantwoordelijk is?
4456Is er een apart persoon aangewezen die verantwoordelijk is voor de totstandkoming van het S.L.A.
52397Wordt de werking van het nieuwe systeem gecontroleerd door m.b.v. het te vervangen systeem schaduw te draaien?
6970Zijn de kwaliteitseisen zoals vastgelegd in het service- level-agreement onderdeel van de acceptatiecriteria van het systeem?
7465Heeft het computercentrum een standby regeling van operators en technisch personeel in het geval van calamiteiten?
81420Wordt de planning regelmatig bijgesteld als gevolg van nieuwe inzichten en geboekte voortgang?
9453Worden de meetgegevens t.b.v. het S.L.A. voornamelijk automatisch verzameld?
10454Worden de meetmethodes t.b.v. het S.L.A. niet tijdens de looptijd van het S.L.A. gewijzigd?
11530Is bij de start van het S.L.A. begonnen met gemakkelijk te hanteren normen?
12484Wordt de werkvoorbereiding zodanig uitgewerkt dat er weinig wachttijden ontstaan door een onjuiste planning?
13486Wordt er in de backup-procedure minimaal gebruik gemaakt van het "grootvader, vader, zoon" systeem?
14536Wordt de servicegraad van het computercentrum mede bepaald door een (gebruikers)adviesraad?
15538Is de plaats van het computercentrum binnen de organisatie duidelijk omschreven?
16476Zijn er vaste afspraken t.a.v. het geven van demonstraties en rondleidingen door het computercentrum?
17520Heeft het computercentrum een helpdesk-organisatie opgezet waar de gebruikers met hun vragen terecht kunnen?
18786Beschikt het computercentrum over hulpmiddelen waarmee vooraf de doorlooptijd van de batchjobs te bepalen is?
191212Is een verzekering afgesloten tegen materiele schade?
201213Is een verzekering afgesloten t.b.v. reconstructiekosten?
211214Is een verzekering afgesloten t.b.v. uitwijkkosten?
221215Is een verzekering afgesloten tegen bedrijfsschade?
231216Is een verzekering afgesloten t.b.v. beroepsaansprakelijkheid?
241217Is een verzekering afgesloten tegen mogelijke fraude?
251240Is een verzekering afgesloten tegen storingen in de verwerking?
26497Wordt regelmatig door het computercentrum nagegaan welke behoefte er is aan de door het computercentrum geboden diensten?
27511Wordt de gebruiker tijdig op de hoogte gebracht van op hande zijnde verbouwingen van het computercentrum?
282419Zijn alle contacten met het computercentrum voor de invoering van het systeem geregeld?
292506Worden afwijkingen in de planning met hun oorzaak voor latere evaluatie geregistreerd?
302507Zijn er afspraken gemaakt t.a.v. het verwerken van productieachterstanden nadat storingen zijn opgetreden?
311249Wordt binnen het computercentrum een aantal gebruikerscategorieen onderscheiden?
32455Worden de meetrapporten t.b.v. het S.L.A. altijd met dezelfde frequentie verzonden?
33522Is binnen het S.L.A. vastgelegd wie de eigenaar van de diverse informatiesystemen is?
34420Is er voor het uiteindelijke service-level-agreement eerst een concept voorstel geweest waar alle betrokkenen het over eens waren?
35421Is er voor het service-level-agreement werd vastgesteld voor de gebruikers gelegenheid geweest om te onderhandelen t.a.v. het maximaal haalbare?
36547Kan de exploitatie van het in te voeren systeem goed ingepast worden in de dagelijkse routine van het computercentrum?
37591Past de geplande oplevering van de aanpassingen aan het informatiesysteem in de reeds vastgestelde productieplanning?
38422Is het service-level-agreement door middel van een definitieve overeenkomst vastgelegd?
39431Heeft het computercentrum in een vaste planning aangegeven op welke uren het systeem niet beschikbaar is wegens service?
40523Is binnen het S.L.A. vastgelegd welke afwijkingen er voor vrije dagen gelden t.a.v. de te leveren service?
41423Ligt in het S.L.A. vast dat er regelmatig metingen verricht dienen te worden of alle afspraken in het S.L.A. worden nagekomen?
42424Ligt in het S.L.A. vast dat er regelmatig gerapporteerd dient te worden welke resultaten de frequente metingen hebben opgeleverd?
43503Zijn binnen het S.L.A. formulieren ontwikkeld, waarop volgens procedures de meetgegevens op vastgelegd moeten worden?
442482Worden grote batchprocessen door een team voorbereid?
452483Is er bij grote batchprocessen voldoende afstemming met de productie-afdelingen?
46498Zijn er in het S.L.A. afspraken gemaakt t.a.v. de kwaliteit van de dienstverlening van het computercentrum?
47499Zijn in het S.L.A. afspraken gemaakt t.a.v. de prijs van de dienstverlening van het computercentrum?
48500Zijn in het S.L.A. afspraken gemaakt t.a.v. de tijdigheid van de dienstverlening van het computercentrum?
49414Zijn alle gebruikersgroepen volledig op de hoogte van alle diensten die het computercentrum aanbiedt?
50426Hebben de producten die het computercentrum heeft aan te bieden een herkenbare naam?
51427Hebben de producten die het computercentrum heeft aan te bieden allen een duidelijke omschrijving?
52487Kunnen de gebruikers hun klachten/wensen kwijt op een vaste plaats binnen het computercentrum?
53489Zijn er binnen het S.L.A. afspraken gemaakt over de verantwoordelijkheden t.a.v. decentrale PC- hardware?
54490Zijn er binnen het S.L.A. afspraken gemaakt over de verantwoordelijkheden t.a.v. decentrale PC- software?
55507Organiseert het computercentrum regelmatig gebruikersbijeenkomsten?
56509Heeft de gebruiker voldoende inspraakmogelijkheden t.a.v. de gang van zaken in het computercentrum?
57428Is duidelijk welke hardware omgeving het computercentrum heeft aan te bieden?
58429Is duidelijk welke software omgeving het computercentrum heeft aan te bieden?
59430Is duidelijk welke netwerkfaciliteiten het computercentrum heeft aan te bieden?
60534Geeft het computercentrum binnen het S.L.A. garanties aan de gebruiker t.a.v. continuiteit bij calamiteiten?
61533Wordt in grafieken weergegeven wat het aantal onderbrekingen op de overeengekomen service van het computercentrum is geweest?
62432Heeft het computercentrum duidelijk aangegeven aan de gebruiker hoe de ondersteuning organisatorisch geregeld is?
63433Heeft het computercentrum duidelijk aangegeven aan de gebruiker hoe de uitwijkprocedures zijn?
64434Heeft het computercentrum duidelijk aangegeven aan de gebruiker hoe met netwerkstoringen zal worden omgegaan?
65435Heeft het computercentrum duidelijk met de gebruiker afgestemd hoe hardware-storingen aangemeld moeten worden?
66436Heeft het computercentrum duidelijk met de gebruiker afgestemd hoe software-storingen aangemeld moeten worden?
67437Heeft het computercentrum duidelijk aangegeven wie voor de gebruiker de contactpersonen zijn binnen de organisatie?
68544Is van elke batchjob bekend hoeveel tijd eventuele operatorhandling zal vergen?
69541Is van elke batchjob bekend welke randapparatuur er nodig is?
70542Is van elke batchjob bekend hoe vaak de randapparatuur nodig is?
71543Is van elke batchjob bekend wanneer de randapparatuur nodig is?
72327Is er bij de productie-afdeling een logboek waarin voorkomt welke batchjobs er gedraaid hebben en hoe ze geļæ½indigd zijn?
732917Worden de tarieven voor de verwerking aangepast bij de invoering van een andere (4e) generatietaal of database?
74439Is per lijst afgestemd op welk soort papier er afgedrukt moet worden?
75440Is per lijst afgestemd in welke oplage de lijst afgedrukt moet worden?
76441Is per lijst afgestemd om welke tijd deze afgedrukt moet zijn?
77442Is per lijst afgestemd in hoeverre deze vertrouwelijk behandeld dient te worden?
78443Is per lijst afgestemd welke nabewerkingen er dienen plaats te vinden?
79444Is per lijst afgestemd hoe de distributie dient te verlopen?
80445Is er tussen de gebruiker en het computercentrum afgesproken tussen welke tijden er online-verbinding met het systeem mogelijk is?
81446Is er tussen de gebruiker en het computercentrum afgesproken tussen welke tijden er batchverwerking op het systeem mogelijk is?
82447Is er tussen de gebruiker en het computercentrum afgesproken op welke voorwaarden er overwerk door de gebruiker mogelijk is?
832413Wordt de eerste tijd na de invoering van het systeem uitsluitend voor het herstellen van fouten benut?
842521Worden wijzigingen in de productieplanning tijdig aan het computercentrum doorgegeven?
85457Zijn er in het S.L.A. afspraken gemaakt t.a.v. de aanwezigheid van beheerders?
862396Is de opleiding van de systeembeheerders voltooid voordat het systeem wordt ingevoerd?
871846Is aandacht besteed aan de vervanging van personeel bij roostervrije dagen?
882415Is de productieplanning bij de invoering van het systeem gereed?
891231Is de organisatie verzekerd tegen schade die voortkomt uit tijdelijk informatie verlies?
90449Is de inhoud van het service-level-agreement voor alle partijen duidelijk en overzichtelijk?
91450Is een ingangsdatum van het service-level-agreement vastgesteld?
92451Is een revisiedatum van het service-level-agreement vastgesteld?
93502Is in het S.L.A. per service het belang en de prioriteit vastgesteld?
94527Kan het computercentrum met redelijke zekerheid zeggen dat de afspraken in het S.L.A. ook nagekomen zullen worden?
95425Vindt een regelmatige evaluatie plaats om na te gaan of het serice-level-agreement aangepast moet worden?
96501Bevat het S.L.A. uitsluitend operationele richtlijnen die zinvol en bruikbaar zijn?
97531Is binnen het S.L.A. gesproken over het waarderen van het computercentrum door het geven van een cijfer?
98532Is binnen het S.L.A. gesproken over de duur van de geldigheid van de overeenkomst?
99969Zijn binnen het service-level-agreement duidelijke afspraken gemaakt over het onderhoud van systemen?
1001845Is het in alle gevallen waarin het S.L.A. niet voorziet de eigenaar van het systeem die beslist?
PrintenCijfer: 0,0

Gekoppelde artikelen:
Sidebar