Nr. | ID | Vraag | Fout Goed |
1 | 2441 | Is er een opleidingsbehoefte matrix gemaakt waarin duidelijk naarvoren komt welke medewerker welke opleiding nodig heeft? | | | | | |
2 | 2435 | Is er tijd gereserveerd voor de gebruikers om zich het systeem eigen te maken? | | | | | |
3 | 2447 | Is er een opleidingsteam aangesteld dat de opleiding van
de betrokkenen verzorgt? | | | | | |
4 | 2516 | Krijgen de gebruikers een aanvullende opleiding bij wijzigingen in het informatiesysteem? | | | | | |
5 | 2403 | Zijn alle gebruikers tijdig op de hoogte gesteld van de invoeringsplannen? | | | | | |
6 | 2622 | Wordt in de opleiding de nieuwe gebruikers eerst de basisvaardigheden aangeleerd? | | | | | |
7 | 2941 | Is het mogelijk om de cursus in-house te geven? | | | | | |
8 | 2945 | Is in de opzet van de opleiding rekening gehouden met de kennis en ervaring van de deelnemers? | | | | | |
9 | 2947 | Kan de ruimte waarin de opleiding gegeven wordt als gunstig worden omschreven? | | | | | |
10 | 2942 | Kan het tijdstip van de opleiding ingepast worden in de totaalplanning van het project? | | | | | |
11 | 2946 | Kunnen de deelnemers hun eigen problematiek als case voorleggen tijdens de opleiding? | | | | | |
12 | 2953 | Krijgt het opleidingsplan de steun van het management? | | | | | |
13 | 2954 | Omvat het opleidingsplan alle medewerkers? | | | | | |
14 | 2955 | Sluit het opleidingsplan aan op het ondernemingsplan? | | | | | |
15 | 2956 | Wordt de opleiding van de medewerkers vanuit een centraalpunt geregeld? | | | | | |
16 | 2957 | Sluit de opleiding aan op het loopbaanplan van de medewerker? | | | | | |
17 | 2958 | Sluit de opleiding aan op het opleidingsplan van de gehele organisatie? | | | | | |
18 | 2937 | Is de opleiding afgestemd op de praktijk van de deelnemers? | | | | | |
19 | 2939 | Is het aantal deelnemers beperkt, zodat de docent aan allen de nodige aandacht kan besteden? | | | | | |
20 | 2940 | Wordt in de opleiding extra aandacht besteed aan fouten die veel gemaakt worden in de praktijk? | | | | | |
21 | 2943 | Voert de docent overleg met de organisatie over specifieke opleidingsbehoeften? | | | | | |
22 | 3052 | Kunnen de deelnemers door een modulaire opzet van de
opleiding de stof in kleine delen in zich opnemen? | | | | | |
23 | 3053 | Sluiten de verschillende modules van de opleiding goed op elkaar aan? | | | | | |
24 | 3054 | Vormen de deelnemers een heterogene groep met
verschillende achtergronden, zodat ervaringen uitgewisseld
kunnen worden? | | | | | |
25 | 3387 | Zijn de gebruikers gewezen op de tekortkomingen van het informatiesysteem? | | | | | |
26 | 2982 | Sluit de frequentie waarin de opleiding gegeven wordt aan op de behoeften van de organisatie? | | | | | |
27 | 2983 | Hebben de docenten praktijkervaring met de stof die ze behandelen? | | | | | |
28 | 2632 | Registreerd de helpdesk van elke gebruiker of deze een opleiding voor het door hem gebruikte pakket heeft gekregen? | | | | | |
29 | 2399 | Zijn de gebruikers voor de invoering van het systeem op de
hoogte gesteld van nieuwe of gewijzigde codes? | | | | | |
30 | 2412 | Is het team dat het onderhoud aan het systeem gaat doen voldoende opgeleid? | | | | | |
31 | 2539 | Instrueert de applicatiebeheerder de gebruiker bij de oplevering van nieuwe en aangepaste systemen? | | | | | |
32 | 2951 | Is het cursusboek tevens als naslagwerk te gebruiken? | | | | | |
33 | 548 | Is voldoende aandacht besteed aan de opleiding van de operators? | | | | | |
34 | 2938 | Bevat de opleiding realistische cases? | | | | | |
35 | 2952 | Sluit het opleidingsplan aan op het huidige niveau van de medewerkers? | | | | | |
36 | 596 | Is de gebruiker d.m.v. aparte trainingen of instructies bekend gemaakt met de wijzigingen t.g.v. de systeemaanpassingen? | | | | | |
37 | 3339 | Is het opleidingsmateriaal herleidbaar naar de opleidingsbehoefte? | | | | | |
38 | 3340 | Wordt tijdens de opleiding van de juiste versie van de programmatuur gebruik gemaakt? | | | | | |
39 | 2959 | Is het cursus materiaal voor de opleiding vooraf aan de deelnemers uitgereikt? | | | | | |
40 | 3391 | Is de afwezigheid van cursisten tijdens de opleiding
binnen redelijke grenzen gebleven? | | | | | |
41 | 3392 | Is de opleiding voor de afwezigen op een andere datum herhaald? | | | | | |
42 | 1749 | Zijn klanten van de organisatie van informatie over het project voorzien, zodat zij weten welke gevolgen dit (tijdelijk) voor hen kan hebben? | | | | | |
43 | 1531 | Is de instructie van de gebruikers tijdig begonnen? | | | | | |
44 | 2985 | Wordt tijdens de opleiding getoetst of de deelnemers de
stof voldoende hebben opgenomen? | | | | | |
45 | 3393 | Zijn de verschillen tussen het opleidingsplan en de werkelijk gegeven opleiding gerapporteerd? | | | | | |
46 | 1530 | Hebben de cursussen aan het begin van het project goed in de behoeften voorzien? | | | | | |
47 | 340 | Zijn de gebruikers tijdens de acceptatietest in de gelegenheid gesteld om met het systeem kennis te maken, om zo ook de bruikbaarheid te bepalen? | | | | | |
48 | 3389 | Zijn de gebruikers gewezen op de tijdelijke procedures als
het informatiesysteem nog niet helemaal af is maar toch
wordt ingevoerd? | | | | | |
49 | 1748 | Is de opleiding van de gebruikers geintegreerd met het project? | | | | | |
50 | 1526 | Is de instructie aan de gebruikers voldoende gebleken? | | | | | |
51 | 1535 | Is de instructie van de gebruikers voldoende intensief geweest? | | | | | |
52 | 1671 | Zijn de betrokken eindgebruikers bekend gemaakt met het taalgebruik binnen de automatisering? | | | | | |
53 | 3388 | Zijn de gebruikers overtuigd van het nut van het informatiesysteem? | | | | | |
54 | 3390 | Zijn de gebruikers na de opleiding in staat om hun operationele taken zelfstandig uit te voeren? | | | | | |
55 | 129 | Zijn de gebruikers in het testteam tevens aangewezen om
het systeem binnen de organisatie te promoten? | | | | | |
| | Printen | Cijfer: 0,0 |