Welcome IT professional

Checklist: Realisatie en acceptatietest | Voer acceptatietest uit | Acceptatietest lijsten

Nr. A50904

Acceptatietest lijsten

Nr.IDVraagFout                             Goed
168Is duidelijk te zien - bijv. aan het voorblad - wie het overzicht heeft opgestart?
269Is duidelijk te zien - bijv. aan het voorblad - voor wie het overzicht bestemd is?
374Is op het overzicht duidelijk te zien op welk tijdstip het overzicht is opgestart?
475Is op het overzicht duidelijk te zien op welk tijdstip het overzicht heeft gedraaid?
51189Is aan het voorblad duidelijk te zien uit welke omgeving de lijst afkomstig is?
680Is op het juiste moment met een nieuwe bladzij op het overzicht begonnen?
781Is bij alternatieve papier afmetingen rekening gehouden met de juiste bladlengte?
882Is bij alternatieve papier afmetingen rekening gehouden met de juiste bladbreedte?
965Komt de layout van de lijst overeen met de layout volgens het technisch-ontwerp?
1012Komen er geen taalfouten in de lijst voor?
1139Worden de hoofdletters en de kleine letters bij de vaste tekst op de voorgeschreven wijze toegepast?
1266Is de logische identificatie van het overzicht op het overzicht zelf aanwezig?
1367Is de logische identificatie van het overzicht juist volgens het technisch-ontwerp?
14242Is de juiste omschrijving in de kopregels van het overzicht opgenomen?
15385Is het versie/release-nummer van het product altijd duidelijk zichtbaar, zodat bekend is welke versie beoordeeld wordt?
16695Is de kwaliteit van de printer afgestemd op de gewenste kwaliteit van de afdruk?
17697Zijn de gegevens ieder met de gewenste helderheid (dikte) weergegeven?
18698Zijn de weergegeven teksten op de juiste wijze al of niet onderstreept?
19699Zijn de getoonde teksten op de juiste wijze al of niet cursief weergegeven?
20960Is de volgorde van gegevens zoals die op het overzicht gepresenteerd worden juist?
21391Is bij de plaatsing van het teken bij numerieke gegevens niet afgeweken van de (project)standaard?
22392Is bij de opmaak van numerieke rubrieken niet afgeweken van de (project)standaard?
23615Komen de gebruikte rubriekomschrijvingen overeen met de begrippen zoals die door de organisatie gehanteerd worden?
2484Is het einde van het overzicht d.m.v. een aparte regel aangegeven?
2583Worden de nieuwe kopregels op het juiste moment afgedrukt?
261994Zijn de foutmeldingen opvallend genoeg?
271995Is bij foutmeldingen direct duidelijk waar de fout zit?
28912Zijn de gebruikte datumrubrieken op de standaardwijze opgebouwd?
2936Zijn op het overzicht de juiste rubrieken met de juiste gegevens volgens het ontwerp gevuld?
3040Worden de hoofdletters en de kleine letters bij de variabele tekst op de voorgeschreven wijze toegepast?
3144Zijn de juiste gegevens uit de juiste (test) omgeving opgehaald?
3248Zijn bij numerieke rubrieken de negatieve en positieve waarden op de juiste wijze weergegeven?
3398Zijn bij het afdrukken van regels alle waarden uit vorige regels geschoond zodat alle regels de juiste waarden bevatten?
34273Komt bij het afdrukken van een brief het adres goed voor het venster van de envelop?
3521Zijn de foutmeldingen zoals die op de lijst komen inhoudelijk juist?
3620Zijn de foutmeldingen zoals die op de lijst komen begrijpelijk?
3794Zijn numerieke waarden die met nul gevuld zijn als een nul getoond of als een blankveld getoond waar nodig?
38235Zijn systeem- en foutmeldingen altijd in dezelfde taal gemeld als de taal gebruikt in het systeem?
39539Zijn alle opstart parameters op een juiste wijze op het afgedrukte overzicht weergegeven?
40619Worden variabele gegevens uit bijvoorbeeld bestanden op de juiste wijze weergegeven?
4125Zijn er geen onjuiste afrondingen geconstateerd in berekende rubrieken op het overzicht?
4229Functioneert de applicatie zoals deze in het functioneel-ontwerp is beschreven?
4347Zijn bij numerieke rubrieken de negatieve en positieve waarden op de juiste wijze verwerkt?
4472Tellen de bladnummers op het overzicht op de juiste wijze door?
4573Is de bladteller voldoende groot gedefinieerd, zodat elk mogelijk blad van het overzicht een uniek nummer heeft?
4676Is op het voorblad van de lijst duidelijk te zien op welke datum het overzicht is afgedrukt?
4777Zijn alle gevallen die op het overzicht afgedrukt moeten worden ook daadwerkelijk geselecteerd?
48145Is het mogelijk om de overzichten op verschillende typen printers af te drukken?
49146Komt de kwaliteit van de afdruk overeen met de vereiste kwaliteit t.b.v. het gebruik van het overzicht?
50177Is er ook een goed overzicht geproduceerd als het overzicht nul of 1 element(en) bevat?
51245Als er geen fouten tijdens het mutatieproces zijn gesignaleerd, wordt dan gemeld dat het proces goed verlopen is?
5251Worden ongeldige ingaven op correcte wijze gemeld?
53635Zijn de foutsituaties op de juiste wijze door het ontwikkelteam geinterpreteerd en in het systeem afgevangen?
54264Zijn alle bladen tijdens het afdrukken van een overzicht benut?
5570Komt bij doortellende overzichten de beginstand van de lijst overeen met de eindstand van de vorige lijst ?
5671Sluit het volgnummer van de lijst altijd aan op het volgnummer van de vorige lijst?
57246Sluiten de eindtotalen van mutatieverslagen en foutverslagen op elkaar aan?
5890Kunnen de (totaal) rubrieken de maximaal te verwachten waarde bevatten?
5985Zijn de subtotalen zoals die op het overzicht worden afgedrukt in overeenstemming met de onderliggende gegevens?
6086Zijn de generaaltotalen zoals die op het overzicht worden afgedrukt in overeenstemming met de onderliggende gegevens?
6187Zijn de generaaltotalen zoals die op het overzicht worden afgedrukt juist in relatie met de subtotalen?
6288Staan de gegevens in de kolomen van de lijst goed onder elkaar?
6389Staan de gegevens in de kolomen van de lijst goed onder de daarvoor aanwezige kopregels?
64248Is het aantal doorslagen dat bij het afdrukken van het overzicht is aangemaakt akkoord bevonden?
65249Is het aantal afdrukken dat bij het printen van het overzicht is aangemaakt akkoord bevonden?
PrintenCijfer: 0,0

Gekoppelde artikelen:
Sidebar