Welcome IT professional

Checklist: Realisatie en acceptatietest | Voer acceptatietest uit | Acceptatietest helpschermen

Nr. A50903

Acceptatietest helpschermen

Nr.IDVraagFout                             Goed
11Hoe wordt de functie vanuit het menu opgeroepen?
25Zijn de helpschermen aanwezig?
3147Is het helpscherm altijd aanwezig op het moment dat dit gewenst is?
46Vindt het oproepen van de helpschermen op de juiste wijze plaats?
57Vindt het verlaten van de helpschermen op de juiste wijze plaats?
638Komt de indeling van het scherm overeen met de indeling zoals die in het technisch-ontwerp is aangegeven?
7275Komt de omschrijving van een applicatie op het menu overeen met de omschrijving op het scherm van de applicatie?
8148Zijn er in het helpscherm voorbeelden gegeven over de verwerkingswijze van het scherm?
92Is het scherm van een logische identificatie voorzien?
1013Komen er geen taalfouten in het helpscherm voor?
11243Is de juiste omschrijving in de kopregels van het scherm opgenomen?
12139Is het gebruik van kleuren op het scherm alleen daar toegepast waar het een functie heeft?
13140Is bij het gebruik van kleuren op het scherm met kleurenblindheid rekening gehouden?
14141Zijn de kleuren op het scherm door de gebruiker naar eigen inzicht te wijzigen?
153403Wordt gebruik gemaakt van een context gevoelige helpfunctie zodat alleen die helpvensters te zien zijn die op dat moment nodig zijn.
1639Worden de hoofdletters en de kleine letters bij de vaste tekst op de voorgeschreven wijze toegepast?
171139Bevat het helpscherm voldoende informatie zodat de functie van de applicatie goed ondersteund wordt?
PrintenCijfer: 0,0

Gekoppelde artikelen:
Sidebar