IT problemen
Bedrijven worden regelmatig geconfronteerd met IT-problemen. Problemen die zie niet hadden verwacht en ook niet op zitten te wachten. We moeten ze meestal snel oplossen omdat het werk stilligt of ernstig wordt belemmerd.
Beveiliging is niet alleen een probleem voor grote bedrijven. Alle bedrijf lopen het risico op hackers. Kleine bedrijven lopen zelfs een groter risico omdat velen van hen niet eens een beveiligingsbeleid hebben.
Zelfgenoegzaamheid is geen verdediging, hackers mikken op kleinere bedrijven. 43 procent van de cyberaanvallen is gericht op kleine bedrijven. Het zijn echter slechts 14 procent van de kleine bedrijven dat hun beveiliging als zeer effectief beoordeelt.
Netwerkmonitoring is een oplossing voor dit probleem. Veel expertise en MKB’s met contant geld wenden zich tot bescherming tegen cybercriminelen.
Ieder bedrijf moet een back-up van haar data maken. Ieder bedrijf zegt dat een back-up plan te hebben maar kleine doen er niets mee.
In combinatie met een goeie beveiliging, is een goed back-upplan de laatste verdedigingslinie tegen hackers. Als een hacker alles van jou weet te blokkeren, dan heb je altijd nog de back-up om je systemen opnieuw op te starten. Afhankelijk van de frequentie van je back-ups, kun je data verliezen. Dat is echter veel beter dan AL je data of het betalen van losgeld.
Systemen falen, natuurrampen gebeuren en mensen maken fouten (werknemers zijn soms verantwoordelijk voor gegevensverlies). Wanneer was de laatste keer dat je de back-up en restore testte?
Veel bedrijven hebben problemen met de levensduur van de technologie die ze gebruiken. Een veel voorkomend misverstand is dat de levensduur van een pc vier tot zes jaar is. Het is aannemelijk is dat een pc langer blijft werken. Niet te min is het echter zeer waarschijnlijk dat er reparaties nodig zijn. Die reparaties kosten meer dan een nieuw systeem. Bovenop werken verouderde systemen minder efficiënt.
Kijk rond in je kantoor, hoeveel papier zie je? Dat papier vertraagt je. Het kan 15 minuten duren om een dossier uit een archiefkast op te halen. Naar naast loop je kans dat iemand anders hetzelfde dossier heeft.
Uit een vaak geciteerd PricewaterhouseCoopers-onderzoek bleek dat 7,5% van de documenten verloren is gegaan en nog eens 3,5% verkeerd is opgeslagen. In de loop van een jaar zal 1 op de 10 papieren documenten verloren gaan en opnieuw moeten worden aangemaakt (en als je aan de voorschriften moet voldoen, kunnen deze ontbrekende documenten ook en compliance kwestie zijn).
Het wegwerken van papier uit het proces verbetert de productiviteit van de organisatie met 30%. De klantenservice verbetert eveneens want de reactiesnelheid voor klanten en personeel verbetert met een factor vier.
Met een Document Management Systeem zijn je documenten te digitaliseren en in één veilige, gemakkelijk toegankelijke document-repository plaatsen.
Veel bedrijven nemen niet de tijd om hun IT-strategie te op te stellen. Informatietechnologie kan echter een hefboom effect op voor het bedrijf opleveren, kosten besparen en medewerkers productiever maken. Dit stelt je in staat om meer werk te verzetten en opdrachten uit te voeren. Informatietechnologie is geen businessplan, het ondersteunt een businessplan.
Zonder plan verspil je veel geld en halen je concurrenten je in.
“De Cloud” is overal. Als je een foto naar Google hebt geüpload, een service voor het delen van documenten zoals Dropbox of Box hebt gebruikt, dan heb je een cloudservice gebruikt. Eenvoudig gezegd is een cloudapplicatie een applicatie die bestaat op een server, niet op je apparaat (en vaak ook niet op je kantoor). De toegang daartoe verloopt via een netwerkverbinding, meestal via internet.
Alle door IT gemanagede services die je nodig hebt zijn als cloudservice verkrijgbaar. De Cloud is gewoon een andere manier om aan de IT-behoeften van uw bedrijf te voldoen zonder zelf in de onderliggende infrastructuur te investeren. Het een en ander verloopt via een SaaS businessmodel.
Mogelijk is dit een vertaling van Google Translate en kan fouten bevatten. Klik hier om mee te helpen met het verbeteren van vertalingen.