Service Management
Met de komst van Agile ontwikkelingen zoals Agile Scrum, neemt de behoefte aan een Agile variant van servicemanagement toe. Tijdens de Round Table Service Management, waarbij 60 deelnemers aanwezig waren, zijn prangende vragen voorgelegd. In dit artikel komen deze vragen, antwoorden en uitkomsten van de discussie uitgebreid aan bod.
Het thema van de Round Table Service Management was Agile Service Management. Het doel was het delen van kennis en ervaring. Detron heeft deze sessie gehost en hieraan inhoudelijk invulling gegeven. Al snel was de roundtable volgeboekt, een teken dat het onderwerp in ieder geval leeft bij veel organisaties.
Gastspreker Bart de Best trapte af met een interactieve presentatie over zijn ervaringen met het onderwerp. Hij gaf hierbij voorbeelden van het agile maken van het changemanagementproces van ITIL®.
Na het diner zijn de deelnemers verdeeld over tien discussiegroepen. Elke groep had een discussieleider die aan de groep een aantal vragen voorgelegde. Deze vragen zijn bij aanvang van de middag beantwoord met ‘Ja’ of ‘Nee’. Na een discussie van een uur beantwoorden de deelnemers opnieuw dezelfde vragen.
Zowel de uitkomst van de initiële scores, als de verschuiving van de meningen aan het einde van de avond zijn in dit artikel opgenomen. Tevens zijn opmerkelijke argumenten voor de meningen opgenomen alsmede de lessons learned per discussiegroep. Dit artikel geeft ook voorbeelden van argumenten die zijn meegegeven aan de discussieleiders om de discussie te voeden. Tot slot worden conclusies getrokken.
Klik op ´service mangement-in-een-agile-omgeving´ om het artikel te openen.
Boeken van Bart de Best over dit onderwerp:
Agile Service Management met Scrum
Mogelijk is dit een vertaling van Google Translate en kan fouten bevatten. Klik hier om mee te helpen met het verbeteren van vertalingen.