Computerhulp op Afstand


Computerhulp geeft oplossingen en advies via internet

Computerhulp

Veel gestelde vragen bij Windows PC gebruikers: “Ik heb nu een probleem met mijn computer”, “Ik ben ineens een bestand kwijt”, “Hoe bewerk ik die foto in mijn Word document?”, “Mijn printer doet het niet”, “Hoe bouw ik een website?”.

Vragen waar vaak het antwoord niet een-twee-drie op voorhanden is. Ja, we kunnen naar de winkel lopen maar die weten vaak ook niet wat we precies bedoeld. Zou het niet geweldig zijn als er op zo’n moment een Professionele Computerspecialist over onze schouder kan meekijken en ons direct advies kan geven? Of zelfs reparaties uitvoeren, direct en op dat moment?

Dat kan, met Computerhulp op Afstand! Computerhulp op afstand, hoe is dat mogelijk? Hoe werkt dat?

Heel simpel: Van de helpdesk krijgen we een klein programmaatje toegestuurd speciaal voor onze computer.  We slaan het bestand op, op ons bureaublad. We bellen de helpdesk om de verbinding te beginnen.

Het bestand kan een verbinding maken met de helpdesk computer. Hierdoor kunnen zij ons bureaublad zien, en het toetsenbord en muis van onze computer bedienen.

Veel gestelde vragen:

Kunnen ze dan al mijn bestanden zien?

Antwoord: Ja, net zoveel op onze computer als wij, zo is optimaal te adviseren en Computerhulp op afstand te bieden.

Is computerhulp niet gevaarlijk voor bijvoorbeeld hackers?

Antwoord: Nee, het computerhulp programma kan alleen verbinding maken met de helpdesk en nooit met een andere computer. Het programma kan alleen beginnen te werken als U erop klikt. Het houdt u op de hoogte of en wanneer de verbinding goed tot stand komt.

Als de verbinding voorbij is blijft de helpdesk dan toegang houden tot mijn computer?

Antwoord: Nee, Op het moment dat de verbinding verbroken wordt, verwijdert computerhulp op afstand zich uit het computergeheugen. Er blijft niets van het programma achter in uw computer.
Het programma zelf verwijderd u gewoon van uw bureaublad.

Als ik zie dat de helpdesk iets doet op mijn computer dat ik niet wil hebben?

Antwoord: Er is telefonisch contact en u vertelt dat gewoon. Bovendien kunnen we te allen tijde de verbinding verbreken als we dat willen, door rechtsonder in beeld op “Close” te klikken. Zo blijven we altijd de controle over onze computer behouden.

Is mijn computer zo ook sneller maken?

Antwoord: Meestal wel, Uw computer wordt traag door allerlei oorzaken, die zijn te onderzoeken en meestal on-line oplossen. Dit terwijl u meekijkt en vragen kunt stellen.

Om  Computerhulp op afstand efficiënt te kunnen doen heeft u telefonisch contact. Via de telefoon wordt precies uitgelegd wat wordt gedaan en worden eventuele acties aan u voorgedaan.

Wat is Computerhulp op afstand?

Computerhulp op afstand is buitengewoon krachtig gereedschap. In en paar tellen zijn op Windows draaiende computers op afstand bedienen via het internet. Vooraf geïnstalleerde software of configuratie van de Windows firewall is hierbij niet nodig. Soms vraagt uw speciaal geïnstalleerde firewall om Computerhulp toe te staan. Dit moet u wel toestaan.

Support op afstand in 5 eenvoudige stappen:

  • EEN – Eindgebruiker neemt contact op, en krijgt een tijdelijk Computerhulp op afstand programma.
  • TWEE – Open het programma, en klik op verbinding maken, vervolgens wordt een internet verbinding tussen u en de helpdesk tot stand gebracht.
  • DRIE – De eindgebruiker geeft dan toestemming aan de helpdesk om zijn PC over te nemen.
  • FIX – De helpdesk kan nu het scherm van de eindgebruiker zien en bedienen om het probleem op te lossen.
  • KLAAR – Na oplossing van het probleem sluit U het programma af waarna automatisch Computerhulp op afstand uit het geheugen verdwijnt. Er blijft geen verborgen software op onze computer achter. De installatie is ongedaan gemaakt. Na afloop kunnen we het programma van ons bureaublad verwijderen.

Voordelen

  • Reeds vooraf geïnstalleerde software is niet nodig
  • Alles werkend binnen enkele seconden – alleen maar een bestand van 160 Kb downloaden
  • Eindgebruiker heeft geen administrator rechten nodig
  • Gemakkelijk in gebruik – geen training nodig
  • Firewall-vriendelijk sessie wordt van binnenuit gestart met gebruik van standaard web services
  • Er blijven geen Computerhulp op afstand sporen achter op de computer van de eindgebruiker

Volledig Veilig

De verbinding tussen de twee computers is versleuteld (128 bit encryption), d.w.z. de communicatie via het internet is door niemand onderweg te decoderen. Zo kan iemand anders nooit meekijken wat er gebeurd op uw computer tijdens de verbinding. Dit is bijvoorbeeld van belang als de helpdesk wachtwoorden invul. Het bestand zelf installeert of verandert niets op of in uw computer en verdwijnt na afloop volledig uit het geheugen.

U houdt altijd de controle over uw computer; als u op “Close” klikt is de verbinding direct verbroken. U kunt het bestand daarna simpel van uw computer verwijderen. Zo kan de helpdesk nooit in uw computer komen of veranderingen aanbrengen in uw computer zonder uw uitdrukkelijke toestemming.

LinkedIn Group

Discussieer mee op LinkedIn.

Samenvatting
Computerhulp op afstand
Artikel
Computerhulp op afstand
Beschrijving
Veel gestelde vragen bij Windows PC gebruikers: "Ik heb nu een probleem met mijn computer", "Ik ben ineens een bestand kwijt", "Hoe bewerk ik die foto in mijn Word document?", "Mijn printer doet het niet", "Hoe bouw ik een website?".
Auteur
Publisher Naam
ITpedia
Publisher Logo
Sidebar