
Computerhulp
Veel gestelde vragen bij Windows PC gebruikers: “Ik heb nu een probleem met mijn computer”, “Ik ben ineens een bestand kwijt”, “Hoe bewerk ik die foto in mijn Word document?”, “Mijn printer doet het niet”, “Hoe bouw ik een website?”.
Vragen waar vaak het antwoord niet een-twee-drie op voorhanden is. Ja, we kunnen naar de winkel lopen maar die weten vaak ook niet wat we precies bedoeld. Zou het niet geweldig zijn als er op zo’n moment een Professionele Computerspecialist over onze schouder kan meekijken en ons direct advies kan geven? Of zelfs reparaties uitvoeren, direct en op dat moment?
Dat kan, met Computerhulp op Afstand! Computerhulp op afstand, hoe is dat mogelijk? Hoe werkt dat?
Heel simpel: Van de helpdesk krijgen we een klein programmaatje toegestuurd speciaal voor onze computer. We slaan het bestand op, op ons bureaublad. We bellen de helpdesk om de verbinding te beginnen.
Het bestand kan een verbinding maken met de helpdesk computer. Hierdoor kunnen zij ons bureaublad zien, en het toetsenbord en muis van onze computer bedienen.
Veel gestelde vragen:
Antwoord: Ja, net zoveel op onze computer als wij, zo is optimaal te adviseren en Computerhulp op afstand te bieden.
Antwoord: Nee, het computerhulp programma kan alleen verbinding maken met de helpdesk en nooit met een andere computer. Het programma kan alleen beginnen te werken als U erop klikt. Het houdt u op de hoogte of en wanneer de verbinding goed tot stand komt.
Antwoord: Nee, Op het moment dat de verbinding verbroken wordt, verwijdert computerhulp op afstand zich uit het computergeheugen. Er blijft niets van het programma achter in uw computer.
Het programma zelf verwijderd u gewoon van uw bureaublad.
Antwoord: Er is telefonisch contact en u vertelt dat gewoon. Bovendien kunnen we te allen tijde de verbinding verbreken als we dat willen, door rechtsonder in beeld op “Close” te klikken. Zo blijven we altijd de controle over onze computer behouden.
Antwoord: Meestal wel, Uw computer wordt traag door allerlei oorzaken, die zijn te onderzoeken en meestal on-line oplossen. Dit terwijl u meekijkt en vragen kunt stellen.
Om Computerhulp op afstand efficiënt te kunnen doen heeft u telefonisch contact. Via de telefoon wordt precies uitgelegd wat wordt gedaan en worden eventuele acties aan u voorgedaan.
Computerhulp op afstand is buitengewoon krachtig gereedschap. In en paar tellen zijn op Windows draaiende computers op afstand bedienen via het internet. Vooraf geïnstalleerde software of configuratie van de Windows firewall is hierbij niet nodig. Soms vraagt uw speciaal geïnstalleerde firewall om Computerhulp toe te staan. Dit moet u wel toestaan.
De verbinding tussen de twee computers is versleuteld (128 bit encryption), d.w.z. de communicatie via het internet is door niemand onderweg te decoderen. Zo kan iemand anders nooit meekijken wat er gebeurd op uw computer tijdens de verbinding. Dit is bijvoorbeeld van belang als de helpdesk wachtwoorden invul. Het bestand zelf installeert of verandert niets op of in uw computer en verdwijnt na afloop volledig uit het geheugen.
U houdt altijd de controle over uw computer; als u op “Close” klikt is de verbinding direct verbroken. U kunt het bestand daarna simpel van uw computer verwijderen. Zo kan de helpdesk nooit in uw computer komen of veranderingen aanbrengen in uw computer zonder uw uitdrukkelijke toestemming.
Discussieer mee op LinkedIn.


Mogelijk is dit een vertaling van Google Translate en kan fouten bevatten. Klik hier om mee te helpen met het verbeteren van vertalingen.