ITpedia Maturity tool voor klanten en gebruikers
Bereken in hoeverre gebruikers in staat zijn om zelfstandig SaaS projecten uit te voeren.
Medewerkers worden pas bij de implementatie betrokken op het moment dat ze nodig zijn.
Vooraf wordt over de eisen en wensen voor programmatuur goed nagedacht.
Er is een idee hoe automatisering zou moeten plaatsvinden.
Men denkt pas na over een pilot als de software geleverd wordt.
Implementatie problemen worden opgelost op het moment dat ze zich voordoen.
Problemen worden pas tijdens de uitrol ontdekt en opgelost.
De Helpdesk is voorbereid op de komst van nieuwe software.
Er is een vaste club mensen die op het implementeren van software wordt ingezet.
De eisen en wensen worden op basis van eerdere ervaringen vastgesteld.
Er is ervaring met automatiseren en deze ervaring wordt opnieuw toegepast.
Er is al vaker software met gebruik van een pilot ingevoerd.
Beslissingen over de implementatie worden genomen op basis van eerdere ervaringen.
Beslissingen over de uitrol worden genomen op basis van ervaring.
De beheerders hebben meerdere SaaS toepassingen in beheer.
Er is een standaard fasering / werkwijze voor het implementeren van software.
Er is een vastgestelde methode om de eisen en wensen te achterhalen.
Er is een standaard procedure voor het selecteren van software.
Er is een standaard omgeving voor het uitvoeren van acceptatietesten.
Er is een standaard handleiding voor het implementeren van software.
Er is een vast stappenplan voor de uitrol van software.
Het beheer van software is gestandaardiseerd.
De plannen en ontwerpen worden beoordeeld zodat er kan worden bijgestuurd.
Er vindt een beoordeling plaats van de eisen en wensen die zijn beschreven.
De evaluaties van eerdere projecten kunnen leiden tot aanpassing van de procedures.
Alle testresultaten worden vastgelegd en ge-evalueerd voor latere projecten.
De standaard implementatie handleiding wordt aangepast als dit tijdens het proces nodig blijkt.
De voortgang en kwaliteit van de uitrol worden vastgelegd en ge-evalueerd.
Er is een SLA voor het beheer en er kan worden bijgestuurd op basis van KPI's.
Het implementeren van software loopt als een geoliede machine en er is alleen nog sprake is van afstemming.
Het vaststellen van eisen en wensen verloopt volgens een vast patroon en kent geen geheimen meer.
De IT processen verlopen soepel, er zijn geen verbeteringen meer nodig.
De opzet van het testen kent een vaste procedure, er alleen nog sprake van het maken van werkafspraken.
De implementatie handleiding is uitgekristalliseerd, soms zijn kleine aanpassingen nodig.
Het uitrollen van software gebeurt regelmatig en is ingebed in de organisatie.
Het softwarebeheer vindt plaats op basis van vertrouwen. De SLA staat in de kast maar is niet echt nodig.